Het Pieterpad Dag 2 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu Het Pieterpad Dag 2 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu

Het Pieterpad Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Arthur

02 Augustus 2020 | Nederland, Zevenhuizen

Vanmorgen zondag 2 augustus met een bewolkte hemel vertrokken vanaf mijn rustadres. Het ontbijt was prima verzorgd. Heel even gezocht naar het vervolg van de route. Een vriendelijke passant hielp mij even. Strak ging daarna het fietspad door de landerijen. De rust van de omgeving kwam tot mij. Het enige wat ik nog hoorde was het gezoem van de 62 mm ballonbanden welke op de Santos zitten. Dit hoorden twee hazen in het weiland die samen aan het stoeien waren. Ze gingen allebei op de achterpoten staan en keken mij aan. Wat ze dachten geen idee. Het was wel grappig. Na wat molens, boten en vaarten en een aantal wandelaars die ook de zelfde richting op liepen zat ik heel snel in de stad Groningen. In het hart van de stad nabij de Aa-kerk koffie gedronken. Daarna de grote markt en de Martini kerk bekeken. Toen barstte een regenbui los, van ongeveer 10 minuten. Dus even schuilen onder een galerij. Hierna doorgereden en buiten Groningen door een mooi natuurgebied gereden met veel waterpartijen . Een stuk verder ben ik door het Ballooërveld gefietst. Een heel bijzonder gebied met karrensporen uit de middeleeuwen. Het gebied bestaat uit ruige vegetatie, heide en zandverstuivingen. Daarna reed ik door naar Rolde. Ik blijf daar overnachten in het oude gemeentehuis dat nu een B&B is. Totaal 61 km gefietst.

  • 02 Augustus 2020 - 22:57

    Mariska:

    Een goed begin van je reis! Je bent vast langs het Paterzwoldse meer gefietst. Daar heb ik vroeger veel in gezwommen als ik bij mijn oma in Haren logeerde. Heb daar goede herinneringen aan. Ik vistte regelmatig met mijn opa in het Noord-Willemskanaal. Misschien ben je daar ook langs gefietst. Het is een prachtige omgeving; ik weet zeker dat je daar van geniet. Succes morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arthur

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 31235

Voorgaande reizen:

30 Juli 2020 - 15 Augustus 2020

Fietsen langs het Pieterpad en de Maas

04 Mei 2017 - 13 Mei 2017

Fietsen naar Basel

22 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Pelgrimeren naar Rome

Landen bezocht: