Dag 19 Lendinara - Quartiere 73 Km - Reisverslag uit Portomaggiore, Italië van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu Dag 19 Lendinara - Quartiere 73 Km - Reisverslag uit Portomaggiore, Italië van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu

Dag 19 Lendinara - Quartiere 73 Km

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

10 Juni 2014 | Italië, Portomaggiore

Hi volgers,

Vandaag 07:00 uur ontbeten. Snel alles ingepakt en hup om 08:00 uur reden wij aan. De temperatuur ging toen nog. Al snel was het 27 gr.
Lekker op tempo gereden. Het landbouwgebied blijft nog voorlopig wel zo. De PO vlakte gaat nu wel snel naderen. Via Ferrara gereden. Hele bijzondere stad. Veel verkeer wel druk, met de fiets uitkijken dus.
De stempels hebben wij de twee laatste dagen op het gemeentehuis gehaald. Dat is ook goed.
Na Ferrara was deel 2 van Reitsma uit en nu deel 3 (laatste deel !). Morgen nog 500 km en dan zijn wij in Rome.
Om 14:30 uur waren wij bij onze agriturismo. Gewoon slapen bij de boer. Dit is onze tweede ervaring en weer zo mooi en gaaf. Foto's zal ik thuis tonen. Als je langer doorrijdt is het niet meer te doen. Overmorgen wordt 36 gr verwacht !
Op dit rustadres wil je wel een week blijven of langer.
Tot slot Ben v/d K gefeliciteerd hij is 50 geworden!!!!

Bis morgen!

• 10 Juni 2014 - 19:07

Ernest:

Ja Sjaak, je bent lekker bezig!!!mooi eind er op zitten, wie had dat kunnen denken ouwe westlander...

Volgens mij kunnen jullie erg tevreden zijn over de tocht tot nu toe. De zwaarste bergen gehad, nu nog wat heuveltjes in het prachtige Toscane. Volgens mij komen jullie ruim langs Ravenna, gezien jullie koers. Ook zo'n stad waar je niet wil fietsen. Hoe zijn de pastorale diensten daar, gelijk aan Nederland? notsj notjs, say no more...know what i mean!!

nog ff en Firenze openbaart zich aan jullie. Lekker rusten vandaag en pauzeer en koel voldoende, dit zijn flinke temperaturen op de fiets!

En felicitaties aan Ben, hulde!!

• 10 Juni 2014 - 19:28

Casper Steenstra-Praamsma:

Goedenavond zwoegers.
    Ik lees dat jullie op tijd zijn gestopt ivm de temperatuur. Heel verstandig, zeker voor je gezondheid, anderzijds is het ook lekker om op tijd van de fiets te stappen zodat je de omgeving van jullie overnachtingsplaats ook nog kunnen verkennen. Tja, jullie schrijven dat je wel een week op deze plaats zou kunnen verblijven, ben benieuwd als jullie na de nacht weer verder trekken.......
    Het laatste boek nu volgen richting de finish, het eindpunt komt in zicht, alhoewel, het is nog wel 500 kilometer!!!!
    Succes, zet hem op morgen!
    Groeten uit een zonnig Reeuwijk.

• 10 Juni 2014 - 23:21

Leo:

Goed bezig mannen.
    Nog 'maar' 500 km ;-)
    Als jullie zo door gaan zijn jullie er veel te vroeg. Is de Paus dan al terug van z'n voorjaarsvakantie ?
    Alle gekheid op een stokje: groot respect voor jullie inzet.
    Geniet.
    Groet,
    Leo

• 11 Juni 2014 - 06:58

Jan Leeflang:

Hoi Arthur,

Net even op de kaart gekeken en wat zijn jullie al een eind zeg. Verstandig om eerder te beginnen en dus ook eerder op te houden. Die enorme hitte lijkt me echt slopend.

Eergisteren nacht en gisteren overdag hier een paar flinke buien gehad ook met onweer maar gisterenavond knapte het op en nog heerlijk de Reeuwijke plassen rondgevaren. Vandaag ook een zonnige dag in het vooruitzicht.

Succes op de fiets en ik lees je morgen weer!