Dag 14 Nauders - Algund 85 km - Reisverslag uit Algund, Italië van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu Dag 14 Nauders - Algund 85 km - Reisverslag uit Algund, Italië van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu

Dag 14 Nauders - Algund 85 km

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

05 Juni 2014 | Italië, Algund

Hi die volgers,

Vanmorgen vertrokken vanuit Nauders 8 gr mistig/vochtig maar geen regen! Hele mooie etappe. Eerst naar de Reschenpas 1520 m. Wij reden via alpenweiden met Milkakoeien, watervallen en kleine fietsbruggen omhoog.
In Resia ja zo heet het dan in Italië wilden wij een stempel halen. Helaas de pastoor was net met de mis begonnen, mispoes. Vertrokken langs stuwmeer met onder gelopen dorp met kerktoren boven het water uit.
Klimmetjes hier en daar en toen de afdalingen, sommige waren 18 procent. Arno en ik zijn oerend hard naar beneden gereden. Nadat wij traktoren, mensen en andere fietsbellen hadden ontweken zij wij toch veilig geland.
Gelukkig heeft mijn fietsenmaker alles vakkundig afgesteld, Benno bedankt!
Na veel snel stromende beekjes, gestopt in een hotel zonder restaurant in Algund, geleid door moeder overste!
Gelukkig spreken ze hier nog duits!
Leuk om nog te vermelden dat het hier net de betuwe is heeel veeel fruitbomen waar je doorheen rijdt.
Wij genieten nog steeds. Momenteel fantastisch zomer 25 gr met zon en heldere hemel!

Bis morgen

  • 05 Juni 2014 - 19:33

    Fietsklaar:

    Graag gedaan Arthur

  • 05 Juni 2014 - 20:59

    Casper Steenstra-Praamsma:

    Una buona serata - Beter gezegd: Een hele goedenavond.
    Zo te lezen met een beetje kou opgestaan maar vervolgens een mooie dag gefiets in de Alpen. Klinkt allemaal wel heel aantrekkelijk met die "Milka koeien". In de reclame staat er nog iemand naast die koe, maar daar ga ik maar niet verder op in.....(grapje). Hoop dat het mooie weer zich verder voortzet in de aankomende dagen. Ook in Nederland zal de zon van zich laten spreken. Het weekend wordt bij ons zeer zonnig, zelfs kans dat de temperatuur boven de dertig komt. Eerst uiteraard zien, dan gaan we het geloven.
    De aankomende dagen verblijf ik in Zeeland omdat de jongste van ons mee mag doen met de Nederlandse Kampioen Wielrennen voor de Jeugd. M.a.w. ook lekker bezig met fietsen. Eens kijken wat het wordt, het is opzich al mooi dat hij hiervoor geselecteerd is. Ik zal proberen jullie verhalen op afstand te volgen en wellicht het resultaat met jullie te delen. Lukt het niet om in de aankomende dagen te reageren, weet dat ik aan jullie zal denken. Heel veel succes voor morgen en het weekend, blijf genieten !!!!!
    Groeten uit een droog licht bewolkt Reeuwijk.
    Casper.

  • 06 Juni 2014 - 08:47

    Rashied:

    Hallo Arthur,
    Ik heb inmiddels de Paus al op de hoogte gesteld dat jij eraan komt. Hij gaat naar jou zwaaien. Gaat goed met je en hou vol.
    Groetjes,
    Rashied

  • 06 Juni 2014 - 08:58

    André K:

    Hai Arthur,
    je fietst door een mooi gebied op dit moment, hoewel met dat stijgen en dalen je de mooiheid misschien ook wel eens even minder ziet. Ik ken het gebied van de wintersport en ja met de auto over 's lands wegen toeren, voelt altijd makkelijker dan op de fiets. Maar respect voor je dat je lekker doortrapt. Met Italie in zicht, ga je weer een andere mooie omgeving tegemoet. En zo te lezen, zit je nu ook lekker in de goede cadans van het fietsen. Hou vol!!
    Ik ga me prepareren voor 2e Pinksterdag. Dan doe ik mee aan de trio 1/4 triathlon en mag ik de 40 km zo hard mogelijk wegtrappen. Beloofd een warme dag te worden dan, maar we gaan er vol voor.
    Veel fietsgenot en keep on biking.
    Saluti André

  • 06 Juni 2014 - 10:40

    Leo:

    Hoi Arthur en Arno,
    Wat een mooi verslag en wat gaan jullie goed. Top.
    Het lijkt mij geweldig om dat wat jullie doen mee te maken. Om jaloers op te worden.
    Ik heb even niet gereageerd op je andere dagverslagen maar deze wel gelezen. Excuus.
    Dat slechte weer lijkt me ook indrukwekkend, maar ik begrijp dat jullie er niet echt op zaten te wachten. Toch weer een ervaring rijker.
    Ik begrijp dat het lastig is om foto's bij je verslag te doen. Die zien we dan na afloop van je tocht wel. Het maakt me al wel nieuwsgierig.
    Dat jullie het gaan halen lijkt me logisch. Jullie gaan zo goed en met een fors tempo.
    Veeeeeeel plezier en geniet er van.
    Groet,
    Leo

  • 06 Juni 2014 - 11:21

    Ernest:

    Zo daar zijn we weer, en wat schetst mijn verbazing meneer is al in Italie. Zomaar door oostenrijk heen gereden zonder problemen. Hebben jullie nog wel de Obstler geproeft? Die italianen hebben daar niet veel van nu zit je aan de cappuccino en latte tot aan Rome.

    Lekker dat de tocht zo goed vorderd en dat jullie mooi weer hebben. Goed schema houden jullie aan en fijn dat je geen complicaties meer hebt met je knie.Zojuist Paps nog gesproken. Hij en ma wensen jullie behouden vaart en nog een goede reis door italie. Thumbs up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arthur

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 31208

Voorgaande reizen:

30 Juli 2020 - 15 Augustus 2020

Fietsen langs het Pieterpad en de Maas

04 Mei 2017 - 13 Mei 2017

Fietsen naar Basel

22 Mei 2014 - 22 Juni 2014

Pelgrimeren naar Rome

Landen bezocht: