Dag 12 Bludenz - St Anton 31 km - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu Dag 12 Bludenz - St Anton 31 km - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Arthur Smolders - WaarBenJij.nu

Dag 12 Bludenz - St Anton 31 km

Door: Arthur

Blijf op de hoogte en volg Arthur

03 Juni 2014 | Oostenrijk, Sankt Anton am Arlberg

Hi volgers,

Zware en gevaarlijke etappe. Veeel beklimmingen. Heel mooi maar wij waren gewaarschuwd voor het naderende onweer. Halverwege de berg kwam dit onweer toch sneller dan gedacht. Na kort beraad zijn wij bij het tussen treinstation Langen der Arlberg met de trein door de rest van berg gegaan. Veel regen en hagel en windstoten kwamen voorbij.
Wij gaan voor de veiligheid en heel thuis komen.
Helaas konden wij pas om 17:30 uur mee. De Oostenrijkse NS is heel onvriendelijk. Maar goed nu slapen en morgen naar de volgende pas.
St Anton is een skidorp waar momenteel veel is gesloten of ruhetag heeft!
Het weer in bergen is ongrijpbaar!
Het in en uitstappen in de fietstrein ook!
Samen met nog meer Romegangers gewacht op de trein.
Morgen door.

Bis morgen!

• 03 Juni 2014 - 21:46

Casper Steenstra- Praamsma:

Een hele goedenavond harde fietsers,
    Veiligheid boven alles. Zo zie je maar dat het inderdaad aardig kan spoken in de bergen. Goede keus van jullie om de trein te pakken. Ik las gister de vooruitzichten en er werd zelfs sneeuw verwacht. M.a.w.: Bar en boos! Hopelijk komt morgen weer de zon te voorschijn zodat de kilometers op de fiets weer gemaakt kunnen worden. Als de wind uit het zuiden komt, dan weet je dat de zon gaat schijnen. Take care, morgen weer genieten van al het moois onderweg.
    Succes, groeten uit een regenachtig Reeuwijk ( zelf de donder en de bliksem laat van zich horen....)

• 03 Juni 2014 - 21:49

Martin:

Ooit in deze streek, bij Naudens, mijn fiets kwijtgeraakt. Stond met fiets aan de hand naar een wielren wedstrijd te kijken. Iemand kreeg een lekke band , pakte mijn sport fiets en weg was ie....
    Was overigens op zich geen verkeerde ruil. Voor diegenen die denken dat ik ook net als Arthur en Arno daar heen gefietst was helaas. De fiets was vanuit Nederland meegenomen op de vouwwagen.
    Veel respect voor jullie. Kijk uit en "Gruss Gott"

Martin

• 04 Juni 2014 - 09:00

Jan Leeflang:

Hoi Arthur,

Paar daagjes niet gepost vanwege de Summit cursus, maar je zit al helemaal in Oostenrijk zeg. Kom je nog door het Ötztal? Anders even langs Hotel Rita hoor, ff koffiedrinken mit Sachertorte met de mooie dochters.
    Waar ga je de grens over bij Italië?

Je zit in ieder geval in een hele mooie omgeving daar in Oostenrijk. Gute Fahrt!

• 04 Juni 2014 - 09:54

André K:

Hoi Arthur,
    ik val er nu pas in. Zal je niet vermoeien met het waarom. Mooie onderweg reisverhalen lees ik van je, met hier en daar een kleine tegenvaller. Wat blijft is de uitdaging Rome per fiets te bereiken. Inderdaad zijn een fiets en goede gezondheid noodzakelijk, maar wennen aan de omstandigheden uiteraard ook. Wellicht zit je bij aankomst in Rome zo in het fietsritme, dat je besluit ook terug te fietsen. Geintje ;-)
    Ik heb er wel een beeld bij wat je onderweg allemaal ziet en tegenkomt. Vooral van genieten, want dat hoort er ook zeker bij. En bergen moeten overwonnen wonnen, ze vormen allemaal uitdagingen en bieden weer nieuwe kansen op verder. Hmmm, waar zit de parallel met werk, vraag ik me nu ineens af? Vooral blijven doortrappen in de goede cadans, dan komt het helemaal goed.
    Succes en groeten.